Kantelekonsertti

Urjalan kirkko

Kantelekonsertti Urjalan kirkossa. Vapaa pääsy, ohjelmamaksu.

Makiko Oba on Japanista kotoisin oleva kanteleensoittaja. Vuodesta 2010 alkaen hän on opiskellut Tampereen Musiikkiakatemiassa pääaineenaan konserttikantele Eva Alkulan ja Marja Turun johdolla. Konserttikanteleen lisäksi Makiko soittaa myös pieniä kanteleita ja hänen ohjelmistonsa koostuu laajasti eri musiikkityyleistä klasisesta ja uudemmasta musiikista kansanmusiikkiin. Makiko on esiintynyt eri puolilla Suomea ja Japania sekä solistina että kamarimuusikkona.

Marja Turu on valmistunut musiikin maisteriksi Sibelius- Akatemian esittävän säveltaiteen koulutusohjelmasta pääaineenaan konserttikantele. Nykyisin hän toimii paitsi solistina ja kamarimuusikkona, myös kanteleen- ja pianonsoitonopettajana Moon Music -toiminimellä, Tampereen Musiikkiakatemiassa ja Sastamalan musiikkiopistossa. Marjan sydäntä lähellä on erityisesti uudempi kanteleelle sävelletty musiikki ja toisten muusikkojen kanssa konsertointi.