Diakoniatyöntekijä on sinua varten

Diakoniatyöntekjän kanssa voit keskustella monenlaisista asioista. Keskustelun aiheena voivat olla esimerkiksi oman elämäsi ongelmat (huolet, surut, sairaus, yksinäisyys, taloudelliset ongelmat tms.), äkilliset kriisit tai hengelliset asiat. Voi myös pyytää rukousapua.

Diakoniatyöntekijä neuvoo sinua tarvittaessa eteenpäin arkisten asioiden hoitamisessa kuten etuuksien hakemisessa ja auttaa yhteydenotossa eri viranomaisiin. Taloudellista avustamista raamittavat seurakunnan ohjeistus ja seurakunnan taloudelliset resurssit.

Diakoniatyöntekijä tekee tarvittaessa myös kotikäyntejä erityisesti ikääntyneiden ja sairaiden luo.

Kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia.

Apua voit pyytää, vaikka et olisi seurakunnan jäsen.

Diakoni Heidi Heikkinen,

vastaanotto ajanvarauksella ma-pe puh. 040 804 8825.

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa

Hämeen kylmänkukka