Syntymäpäivät

Minä olen ihme, suuri ihme ja kiitän sinua siitä. Ihmeellisiä ovat sinun tekosi, minä tiedän sen. Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut. (Psalmista 139)

Olemme seurakunnassa seurakuntalaisia varten ja haluamme palvellen kulkea heidän rinnallaan elämän erilaisissa vaiheissa. Urjalan seurakunta muistaa eri-ikäisiä seurakuntalaisia syntymäpäivinään eritavoin.

Pienille 1-3 -vuotiaille päivänsankareille seurakunta lähettää onnittelukortin. Myös 4 vuotta täyttävät saavat kortin, mutta heille järjestetään myös yhteiset syntymäpäiväjuhlat, johon jokainen 4 vuotta täyttävä ja hänen perheensä saa henkilökohtaisen kutsun. Juhlassa on tarjolla ohjelmaa, mehua, kahvia, tietysti myös kakkua sekä pieni lahja päivänsankareille.

Kymppisynttäreille kutsutaan kaikki sinä vuonna 10 vuotta täyttävät. Synttärijuhlaan ovat tervetulleita myös päivänsankarin vanhemmat, sisarukset, kummit, mummit ja vaarit.

Ikääntyviä seurakuntalaisia onnitellaan seuraavasti:

75 vuotta täyttäville järjestetään vuosittain yhteinen juhla, johon jokainen saa henkilökohtaisen kutsun.

80, 85, 90 ja yli 90 vuotta täyttäviä käydään onnittelemassa seurakuntaan saapuneiden toiveiden perusteella. Mikäli päivänsankari haluaa papin tai diakonissa onnittelukäyntiä, ottakaa ajoissa yhteyttä kirkkoherranvirastoon (puh. 040 804 8820). Onnittelukäynnin yhteydessä on mahdollista viettää myös ehtoollinen, kerrottehan toiveestanne aikaa sopiessanne, jolloin pappi saapuu onnittelukäynnille.

Onnittelukäynnin ajankohta voi olla myös muu, kuin varsinainen syntymäpäivä. Myös jotkut diakoniakylätoimikunnan käyvät tervehtimässä päiväsankareita oman suunnitelmansa mukaan.

Keltainen ruusu täytekakun punaisen kiillekerroksen päällä